יום ראשון, 7 בפברואר 2010

חלק א - בניית צוותי פיתוח טובים ויעילים

חלק א - מה זה בעצם צוות פיתוח מעולה ומה תפקידו של מוביל הצוות - מאת * וייס שי

מישהו חכם אמר פעם "צוות טוב זה לא דבר שנוצר במקרה, צוות טוב הוא תוצר לוואי של ניהול ומנהיגות נכונים" מה זה בעצם צוות פיתוח טוב, כאשר בא מנהל פיתוח ואומר הצוות הזה הוא צוות מעולה למה בעצם הוא מתכוון, האם מתכוון לאיכות האנשים, איכות העבודה, עמידה בלוחות זמנים? בעצם הגדרה של צוות פיתוח טוב זה מכלול הדברים הללו ואף יותר. צוות פיתוח טוב מורכב מהדברים הבאים:

  • רמה אנושית טובה
  • עמידה בלוחות זמנים
  • מקצועיות גבוהה של הצוות
  • לקיחת אחריות אישית של הצוות על המשימות השונות
  • יכולות עצמית להתמודד עם בעיות
  • תקשורת ושיתוף בין אנשי הצוות
  • נכונות לביצוע כל משימה
בניית צוות פיתוח טוב ויעיל זו עבודה קשה הדורשת ממוביל הצוות יכולות ניהול אפקטיבי.
מוביל צוות הפיתוח איננו עובד בתוך ואקום משלו, מוביל צוות הפיתוח הוא חלק ממכלול שלם של משימות, אירועים ותהליכים יומיומיים המהווים חלק מההתנהלות היומיומית של הארגון.

על מוביל צוות הפיתוח מוטלת המשימה של בניית צוות יעיל ואפקטיבי, אשר לוקח אחריות על המשימות השוטפות לקידום מטרות הארגון ומטרות הצוות. על מוביל הצוות להגדיר מטרות אלו תוך ראיית התמונה הכוללת של הארגון, הבנת סדרי העדיפויות של הארגון והעברת סדרי העדיפויות לצוות עצמו. מוביל הצוות מבטיח שצוותו יקבל עליו את המשימות השונות ואת האחראיות למשימות השונות תוך כדי הבנה של סדרי העדיפות העסקיות והדחיפות של המשימות השונות.

מוביל הצוות הפיתוח מניע ונותן מוטיבציה לצוות ע"י תמיכה במשימותיהם השונות, מוודא שהמשימות מתקדמות בכיוון הנכון ובקצב הנכון. מוביל צוות הפיתוח מוודא שאנשי צוותו לא נתקעים על משימות ובמקרה שכן דואג לשחררן מתקיעות אלו (לקיחת החלטה בוויכוח, תגבור משימה)

בתור מוביל צוות הפיתוח אתה תמיד צריך להיות עם היד על הדופק, אתה לא יכול להרשות לעצמך לנוח על זרי הדפנה הדבר הכי גרוע שיכול לקרות לצוות הפיתוח למנהלו זה להיכנס להתנהלות קבועה של דברים ולקיים סוג של "סטטוס-קוו" יומיומי. מוביל הצוות תמיד צריך לחוש את הצד העסקי של החברה שלו, להבין להיכן מנשבת הרוח ולדעת לנווט את הצוות שלו לכיוון הרוח נושבת. בנוסף לצד העסקי מוביל צוות הפיתוח צריך להיות עם היד על הדופק הטכנולוגי שמשתנה בקצב מהיר, להכיר טכנולוגיות חדשות, לדאוג שצוות הפיתוח יכיר את אותן טכנולוגיות חדשות ולחפש באופן קבוע דרכים לשפר וליעל את העבודה של הצוות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה